El projecte Lletres Desafinades pretén crear un espai de reflexió on analitzar, en família i des d’una perspectiva de gènere, la música i les lletres de les cançons que escoltem

En el desenvolupament d’aquest projecte hi han participat 5 famílies de diversos territoris de Catalunya, que han dut a terme una activitat d’anàlisi i reflexió d’algunes cançons, des de peces tradicionals fins a música contemporània en català, castellà i anglès. També ens han acompanyat 3 expertes i activistes que ens han ajudat a reflexionar sobre el paper de la música en la construcció social dels rols de gènere.

Expertes que hi han participat:
Dayana Catá – Activista decolonial
Laura Viñuela – Musicòloga i feminista
Anna Sardà – Baixista del grup Roba Estesa

Famílies que hi han participat:
Isa, Georgina i Delmira
Antònia, Cel·la i Blai
Xènia i Ot
Consuelo, Marta i Francesc
Rosa, Nekane i Germán

Fitxa del projecte

Quin és l’objectiu del projecte?

L’objectiu d’aquest projecte és obrir espais de debat  als instituts de Catalunya per debatre les violències de gènere i les seves diverses formes entre les famílies (adults i joves). En particular, conscienciar sobre la desigualtat que es difon des de la música en el sistema heteropatriarcal.

Quin és el públic destinatari?

– Famílies
– Alumnat

Quina durada ha tingut el projecte?

2019 – 2020

Quin impacte ha tingut?

El projecte ha permès fomentar el debat intergeneracional sobre el discurs que legitima la violència i la desigualtat de gènere.

Amb la col·laboració de:

Recursos vinculats

A continuació us deixem el vídeo resum del que ha estat el projecte i les dinàmiques que s’han realitzat per si us animeu a utilitzar-les!

Dinàmiques realitzades:

Dinàmica 1
Dinàmica 4
Dinàmica 2
Dinàmica 5
Dinàmica 3