El projecte Lletres Desafinades pretén crear un espai de reflexió on analitzar, en família i des d’una perspectiva de gènere, la música i les lletres de les cançons que escoltem.
En el desenvolupament d’aquest projecte hi han participat 5 famílies de diversos territoris de Catalunya, que han dut a terme una activitat d’anàlisi i reflexió d’algunes cançons, des de peces tradicionals fins a música contemporània en català, castellà i anglès. També ens han acompanyat 3 expertes i activistes que ens han ajudat a reflexionar sobre el paper de la música en la construcció social dels rols de gènere.
Expertes que hi han participat:
Dayana Catá – Activista decolonial
Laura Viñuela – Musicòloga i feminista
Anna Sardà – Baixista del grup Roba Estesa
Famílies que hi han participat:
Isa, Georgina i Delmira
Antònia, Cel·la i Blai
Xènia i Ot
Consuelo, Marta i Francesc
Rosa, Nekane i Germán
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
L’objectiu d’aquest projecte és obrir espais de debat als instituts de Catalunya per debatre les violències de gènere i les seves diverses formes entre les famílies (adults i joves). En particular, conscienciar sobre la desigualtat que es difon des de la música en el sistema heteropatriarcal.
Quin és el públic destinatari?
– Famílies
– Alumnat
Quina durada ha tingut el projecte?
2019 – 2020
Quin impacte ha tingut?
El projecte ha permès fomentar el debat intergeneracional sobre el discurs que legitima la violència i la desigualtat de gènere.
Amb la col·laboració de:
Recursos vinculats
A continuació us deixem el vídeo resum del que ha estat el projecte i les dinàmiques que s’han realitzat per si us animeu a utilitzar-les!
Dinàmiques realitzades: