- L’aFFaC presenta un vídeo per donar el tret de sortida i conèixer els motius reals per inscriure els infants a l’escola pública i de proximitat
- La federació posa a disposició de les famílies guies curtes per ajudar en aquest període i entendre el procés de preinscripció
Un any més, a l’aFFaC llancem la campanya Matricula a la Pública per acompanyar les famílies i l’alumnat de Catalunya en el període de preinscripció del pròxim curs 2024-25. Aquesta campanya té una doble funció, la primera és reivindicativa: animar les famílies a triar l’escola pública com a opció educativa per als seus fills/es; i la segona és informativa: oferir informació del procés de preinscripció de manera entenedora i completa.
Fa anys que a la federació expliquem els motius pels quals escollir una educació pública, però aquest any hem volgut que la nostra campanya no es basi en estadístiques, indicadors o informes, sinó en les veritables raons que importen. I quines són? Doncs aquelles que ens expliquen els més petits de casa, aquells que viuen l’escola pública com la seva segona casa.
“Per fer realitat els meus somnis”, “Per aprendre”, “Per jugar”, “Per fer molts amics”, “Perquè m’agrada la meva mestra”… aquestes són algunes de #LesRaonsQueImporten, l’etiqueta de la campanya amb la qual animem les famílies a omplir les xarxes socials de raons, a escoltar els infants del seu entorn i a matricular els seus fills/es a l’escola pública. La campanya també posa a disposició de les famílies un seguit de guies informatives amb totes les dades relacionades amb la preinscripció.
El vídeo, fet amb raons escrites per infants a la 1a edició de la Festa de la Pública, tanca amb una última raó: PERQUÈ HI TENIM DRET. Aquesta afirmació ens recorda que tots els infants tenen el dret a anar a una escola pública i de proximitat, que vetlli pel seu desenvolupament i aprenentatge.
Per a defensar aquest dret, els últims mesos hem denunciat el tancament de línies de la xarxa pública, hem reclamat marcs reguladors per protegir els drets dels infants en l’àmbit digital i hem assenyalat la pujada reiterada del menjador escolar, un servei que hauria de ser universal. L’educació pública a Catalunya conviu amb una de les ofertes de doble xarxa més alta de tot Europa i actualment és el tercer territori europeu amb menys oferta pública.
És per això que escoltar totes les veus, també les dels infants, és clau per a saber reconèixer i valorar #LesRaonsQueImporten i continuar treballant a favor d’una educació pública, que democratitza i ofereix igualtat de condicions als infants i joves catalans.
Notícies relacionades