Els sindicats educatius USTEC, Professors de Secundària, CGT i la Intersindical han manifestat el seu rebuig a l’acord que va assolir el Govern amb CCOO i UGT i han convocat el personal educatiu a un mes de mobilitzacions a tot el territori, coincidint amb el final de curs.
Des de l’aFFaC, mantenim el nostre suport al conjunt de professionals de l’educació, perquè creiem que sense reconeixement ni condicions laborals dignes no hi pot haver una escola pública forta. I aquesta és una causa col·lectiva que ens interpel·la a totes: millorar les condicions del personal educatiu significa també garantir millors condicions d’aprenentatge i benestar per a l’alumnat.
No obstant això, considerem que els límits de les negociacions estan allà on els drets de l’alumnat queden afectats. Per exemple, cal garantir les sortides escolars i les colònies, ja que formen part del projecte educatiu dels centres i són activitats curriculars. Els drets dels infants i adolescents han de continuar sent el centre de qualsevol decisió i no poden quedar en cap cas en segon pla. Per això, les famílies de la pública exigim responsabilitat, cura i visió a l’hora de plantejar mesures de pressió, vetllant perquè l’impacte sobre l’alumnat sigui el mínim possible.
En aquest sentit, el Departament d’Educació i Formació Professional té la responsabilitat d’asseure’s a negociar amb la comunitat educativa per garantir el bon funcionament del sistema educatiu. El Departament fa passes endavant, però no precisament en la direcció que el sistema públic necessita ni de manera que se’n pugui beneficiar tot l’alumnat; aquest és, de fet, el cas per a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
En matèria d’inclusió, queden molts deures per fer damunt la taula i volem insistir en la necessitat de situar l’educació inclusiva al centre de les reivindicacions adreçades al Govern. Qualsevol acord que vulgui donar resposta real a les necessitats dels centres i del personal educatiu no pot deixar la inclusió al marge, sinó que l’ha d’incorporar de manera clara, efectiva i amb els recursos necessaris per fer-la possible. La inclusió és una obligació del sistema.
Des de l’aFFaC, defensem la dignificació de la professió docent com la garantia d’una educació pública de qualitat i donem suport als professionals de l’educació. El benestar de tot l’alumnat ha de continuar sent una prioritat innegociable. No hi haurà una millora real del sistema educatiu si la inclusió i els drets de l’alumnat no esdevenen el punt de partida i de consens de qualsevol acord.
