L’aFFaC i Esbrina presenten els resultats de l’informe del projecte edDIT
Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) conjuntament amb el grup de recerca Esbrina, hem presentat els resultats de l’informe del projecte edDIT: Corporacions tecnològiques, plataformes educatives digitals i garantia dels drets de la infància amb enfocament de gènere aquest passat 23 de febrer en un acte obert al públic a l’Aula Magna de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona.
Aquest projecte té com a objectiu investigar els usos d’aquestes plataformes digitals a les escoles i instituts públics i a més, analitza l’impacte del desplegament d’aquestes eines des de sis dimensions de dret: el lliure desenvolupament de la infància, la igualtat i no discriminació, la llibertat d’ensenyament i la llibertat acadèmica, l’accés a la tecnologia moderna i l’alfabetització, la privacitat i la protecció de dades i el dret a la informació i a la llibertat d’opinió i d’expressió.
Es tracta d’una recerca d’especial rellevància, ja que és un dels primers estudis a nivell nacional i internacional que aporta evidència empírica sobre l’impacte de les plataformes digitals en els drets de l’alumnat a través del sistema educatiu. A més, ha comptat amb la participació dels diversos actors de la comunitat educativa, així com d’experts i expertes en digitalització i educació, tant de l’àmbit local com global.
Després d’aquest estudi, el que queda clar és que l’ús de plataformes digitals de les Big Tech als centres educatius pot vulnerar els drets de la infància. Consulta tots els resultats sobre aquestes potencials vulneracions dels drets de la infància en els contextos digitals educatius i descobreix les principals recomanacions que oferim als diferents actors de la comunitat educativa.
Finalment, ja tens disponible el resum executiu (català, castellà i anglès) i l’informe final (català i castellà) on podras conèixer totes aquestes conclusions i recomanacions finals.
I recupera la presentació del 23 de febrer, aquí:
Un projecte de l’aFFaC, en associació amb el grup de recerca Esbrina de la Universitat de Barcelona i finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).