Project Description

CASTELLANO
CATALÀ
CASTELLANO
CATALÀ
INSCRIU-TE!
PROGRAMA
ACCEDEIX AL CURS

Uns dies abans del curs rebràs al teu correu electrònic
les claus d’accés i les instruccions per seguir el curs.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

🙋 Assistència: com en edicions anteriors, el curs es podrà seguir presencialment (amb les restriccions d’aforament vigents al moment del curs) i per streaming.
📍 Lloc: Canòdrom – Ateneu d’Innovació Digital i Democràtica (Carrer de Concepción Arenal, 165, 08027, Barcelona).
📅 Dates: 1, 3, 10, 15, 17 de març de 2022.
🕟 Horari: de 17:30h a 20:30h.
🎫 Preus:
>> Preu curs general: 60€
>> Preu curs persones jubilades, a l’atur, estudiants, famílies nombroses, monomarentals o monoparentals: 40€ (es demanarà documentació acreditativa).
>> Preu curs membres d’AFA federades a l’aFFaC: 5€
>> Preu per sessió: 25€

📜 Les persones inscrites que segueixin més del 80% del curs obtindran un certificat d’assistència reconegut per l’Institut de Desenvolupament Professional de la UB. 

AMB EL PATROCINI DE:

PRESENTACIÓ

Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) inaugurem el nostre 4t Curs Anual, que aquest any abordarà el tema de l’educació i la sobirania digital des d’una perspectiva transversal i crítica.

Un any més, l’aFFaC ofereix un espai formatiu que posa a disposició de tota la comunitat educativa (equips docents, equips directius, educadores, psicòlogues, pedagogues, integradores, estudiants d’educació, famílies, voluntàries i altres agents) un seguit de recursos i eines per ampliar i compartir coneixements.

DESTINATÀRIES

El 4t Curs Anual aFFaC s’adreça, principalment, a:

  • Professorat i equips directius de centres educatius.
  • Personal d’educació especialitzada (pedagogues, psicòlogues, educadores i integradores socials, logopedes…).
  • Estudiants d’educació, psicologia, sociologia, antropologia, ciències polítiques, etc.
  • Famílies i altres agents de la comunitat educativa.
  • Qualsevol persona interessada en la temàtica.

En l’edició d’aquest 2022, la federació vol aprofundir en el tema de l’educació i la sobirania digital. Aquest últim concepte, posa en relleu la necessitat de replantejar-nos tota la informació que estem oferint de manera gratuïta a grans corporacions com Google, Microsoft o Apple, i en especial, totes les dades que aquestes grans empreses obtenen entrant a les aules i centres escolars a través de programaris educatius. Per tractar aquest tema comptarem amb la participació d’expertes en control digital, drets i polítiques digitals, tecnologia i educació, software lliure i altres disciplines acadèmiques des de les quals analitzarem aquesta problemàtica tan actual. L’equip docent que impartirà aquest curs està format per:

  • Paloma Llaneza. Advocada, auditora de sistemes i consultora de seguretat digital.
  • Marta Peirano. Periodista i escriptora especialista en tecnologia i vigilància digital.
  • Renata Ávila. Advocada especialitzada en drets humans i digitals.
  • Gemma Galdón. Investigadora i analista en polítiques públiques especialitzada en vigilància, ètica tecnològica, privacitat i polítiques de ciberseguretat.
  • Juliana Raffaghelli. Educadora especialista en e-learning i datificació de l’educació.
  • Jesús M. González Barahona. Professor titular de l’àrea d’enginyeria telemàtica a la Universidad Rey Juan Carlos i doctor enginyer en telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid, expert en software lliure.
  • Liliana Arroyo. Doctora en sociologia i investigadora en transformació digital.
  • María Zabala. Periodista especialitzada en processos d’alfabetització digital amb famílies i adolescents.
  • Membre d’xNet. Plataforma d’activistes i especialistes que treballen en diferents camps relacionats amb els drets digitals i la democràcia en xarxa.
  • Membre d’eXeLearning. Projecte col·laboratiu que ofereix recursos educatius interactius de codi obert als centres educatius, com a alternativa a les eines digitals vinculades a grans corporacions.
  • Membres de l’AMPA CEIP Gómez Moreno. AMPA que han engegat un projecte de sensibilització entorn a la sobirania digital a les escoles anomenat GRITE (Grupo de Reflexión y de Información sobre las Tecnologías Educativas).

PROGRAMA

Aquesta 4a edició del Curs Anual aFFaC es desenvoluparà al voltant de 5 grans temes:

1 de març, de 17:30h a 20:30h
Primera sessió: Corporacions i control digital
, a càrrec de Paloma Llaneza i Marta Peirano. Amb la participació especial de l’experta en sobirania digital i infància Veronica Barassi.

3 de març, de 17:30h a 20:30h
Segona sessió: Drets i polítiques digitals, a càrrec de Renata Ávila i Gemma Galdón.

10 de març, de 17:30h a 20:30h
T
ercera sessió: Educació per a la sobirania digital, a càrrec de Juliana Raffaghelli i Jesús M. González Barahona.

15 de març, de 17:30h a 20:30h
Quarta sessió: Impacte de les eines digitals en l’educació, a càrrec de Liliana Arroyo i María Zabala.

17 de març, de 17:30h a 20:30h
Cinquena sessió: Alternatives pràctiques per a la sobirania digital a les aules. En aquesta sessió comptarem amb la presència d’xNETeXeLearning i l’AMPA CEIP Gómez Moreno qui ens explicaran els projectes que tenen en marxa per aconseguir una sobirania digital a les aules.

RECONEIXEMENT

El 4t Curs Anual de l’aFFaC compta amb dos reconeixements dels següents organismes:

1. IDP-ICE (Universitat de Barcelona): un reconeixement que té els mateixos efectes per al professorat que les activitats incloses en el Pla de formació permanent del Departament d’Educació.

El certificat d’aquests cursos s’incorpora directament a l’expedient de formació de cada professor/a (XTEC) i es pot utilitzar com a acreditació per participar en els diferents concursos o convocatòries del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, amb els termes que indici cada convocatòria.

Per tal d’obtenir el reconeixement de l’ICE és necessari assistir, com a mínim, al 80% de les classes.

2. Departament d’Educació: els i les docents poden optar a sol·licitar el reconeixement de formació per al professorat del Departament d’Educació. Per obtenir aquest reconeixement, les assistents hauran de seguir una avaluació continuada que consistirà en:

1) Una enquesta inicial
2) Un qüestionari al final de cada tema
3) L’elaboració d’un treball final

📜 Les persones inscrites que segueixin més del 80% del curs obtindran un certificat d’assistència reconegut per l’Institut de Desenvolupament Professional de la UB. 

INSCRIPCIONS

Per a inscriure’t al curs, emplena el següent formulari. Tingues en compte que, encara que moltes de les classes es faran en castellà, l’idioma vehicular del curs és el català. Per aquest motiu, tant les presentacions com algunes de les classes es faran en aquest idioma.