Project Description

  • Presencial

Aquesta formaci贸 s’imparteix pr猫via contractaci贸 per part de l’AFA, el centre educatiu, ajuntaments o altres entitats.

馃摟 Si vols contractar el curs, envia’ns un correu a:
formacio@affac.cat.

El taller est脿 condu茂t per persones formades en integraci贸 social, mediaci贸 intercultural, educaci贸 social o amb experi猫ncia contrastada en l鈥櫭爉bit de la intervenci贸 i/o mediaci贸 social. A m茅s, 茅s condici贸 indispensable que les encarregades dels tallers dominin els idiomes de les persones que hi participen. D鈥檃questa manera, es pret茅n recon猫ixer les lleng眉es maternes dins els centres educatius i contribuir a superar una de les principals barreres a la participaci贸, el desconeixement del catal脿 o el castell脿.

脡s necessitar脿 la col路laboraci贸 de la direcci贸 del centre i de l鈥橝FA. Al llarg de tots aquests anys, hem comprovat que, sense la implicaci贸 d鈥檃quests dos actors, l鈥櫭▁it d鈥檃quest taller no t茅 un impacte rellevant. La direcci贸 del centre coneix a les fam铆lies i sap com implicar-les, mentre que 茅s indispensable que l鈥橝FA s鈥檌nvolucri en l鈥檃ctivitat, ja que s鈥檈st脿 treballant amb la seva base. Un cop es realitza el taller, cal fer un seguiment dels compromisos que cada comunitat ha pres, que seran diferents en cada intervenci贸, i fer un control de la seva implementaci贸.

鈴 Durada: 5 o 8 sessions de 2h
馃懃 Destinat脿ries: Fam铆lies del centre educatiu.
馃挾 Preu:聽consultar a formacio@affac.cat.

Objectius

Aquest taller pret茅n oferir informaci贸 espec铆fica i eines pr脿ctiques per a que aquelles persones que fins ara han tingut una participaci贸 limitada dins de la comunitat educativa, decideixin quin ha de ser el seu paper en l鈥櫭爉bit educatiu.

Es tracta d鈥檜n taller dirigit a grups de fam铆lies vinculades a un centre educatiu p煤blic amb l鈥檕bjectiu de crear un espai de trobada m茅s enll脿 de la porta del centre.

Continguts

1. Recon猫ixer quines s贸n les seves potencialitats com a grup.

2. Aprenent juntes. Canalitzar les demandes del grup.

3. Escola-Fam铆lia. Donar a con猫ixer qu猫 espera el sistema educatiu de les fam铆lies pel que fa a la participaci贸.

4. Crian莽a positiva. Detectar quines son les necessitats de les fam铆lies vers l鈥檈ducaci贸 dels seus fills i filles.

5. Voluntariat. Donar a con猫ixer qu猫 茅s una AFA.

Metodologia

Sessions participatives on hi ha una persona dinamitzadora que t茅 present la diversitat de les participants.

Es pot escollir si es vol fer la formaci贸 redu茂da (5 sessions de 2h) o l’extensiva (8 sessions de 2h).

En qualsevol dels dos formats hi haur脿 una sessi贸 de disseny del curs adaptat a cada centre educatiu on es realitzi. Hi participen la direcci贸 del centre, l鈥橝FA i l鈥檃FFaC. Entre tots es concreten els objectius, la periodicitat, el calendari i altres elements sobre l鈥檕rganitzaci贸 i desenvolupament del taller.