2022-03-30T10:48:39+02:00

Lletres desafinades

El projecte Lletres Desafinades pretén crear un espai de reflexió on analitzar, en família i des d’una perspectiva de gènere, la música i les lletres de les cançons que escoltem

En el desenvolupament d’aquest projecte hi han participat 5 famílies de diversos territoris de Catalunya, que han dut a terme una activitat d’anàlisi i reflexió d’algunes cançons, des de peces tradicionals fins a música contemporània en català, castellà i anglès. També ens han acompanyat 3 expertes i activistes que ens han ajudat a reflexionar sobre el paper de la música en la construcció social dels rols

2023-02-28T16:16:33+01:00

Cinegènere en família

Aquest projecte es va iniciar l’any 2019 amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la diversitat sexual i de gènere en la comunitat educativa a través de la projecció de pel·lícules de temàtica LGTBIQ+. 

El curs escolar 2020/21 es va reproduir la pel·lícula Carmen y Lola, un film centrat en la relació afectiva entre dues noies. Es van celebrar 10 sessions en diferents centres educatius de Catalunya, amb l’objectiu d’estendre el debat i la reflexió al llarg del territori. Algunes sessions es van treballar en línia per la irrupció de la pandèmia.

2022-03-30T15:32:13+02:00

Celebrem la interculturalitat

Aquest projecte es va iniciar l’any 2020 a través d’una recerca a les AFA sobre quines festivitats s’estan celebrant actualment als centres educatius públics de la ciutat de Barcelona i en els quals participen les AFA. A partir de l’estudi de les pràctiques de les festivitats als centres educatius, el projecte ha elaborat un recull de propostes de com contemplar la diversitat cultural a les festes escolars i com realitzar-les amb una perspectiva intercultural. 

Finalment, s’ha donat a conèixer entre les AFA els criteris per a realitzar festes interculturals. El document resultant de la recerca sobre com

2025-01-16T13:54:58+01:00

La jornada escolar a debat

Consulta l’informe complet (CATALÀ) Consulta el informe completo (CASTELLÀ)

El projecte s’inicia l’any 2021 amb la preparació d’una enquesta dirigida a famílies amb fills i filles en edat escolar i a professorat sobre els usos que fan dels seus temps en relació al centre educatiu. Aquesta consulta anomenada “La jornada escolar a debat” es realitza a través de la plataforma virtual Participa de l’aFFaC entre els mesos de gener i abril del 2022 a famílies, i entre els mesos de març i juny del 2022 a professorat. S’obtenen 2.162 respostes vàlides de famílies (85%

2023-12-20T17:09:08+01:00

edDIT

Corporacions tecnològiques, plataformes educatives digitals
i garantia dels drets de la infància amb enfocament de gènere

Projecte de l’aFFaC, en associació amb el grup de recerca Esbrina de la Universitat de Barcelona (UB) i finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).

Esdeveniments relacionats:

El projecte edDIT investiga els usos d’aquestes plataformes digitals a les escoles i instituts públics. Es tracta d’una recerca d’especial rellevància, ja que és un dels primers