Celebrem la interculturalitat
Aquest projecte es va iniciar l’any 2020 a través d’una recerca a les AFA sobre quines festivitats s’estan celebrant actualment als centres educatius públics de la ciutat de Barcelona i en els quals participen les AFA. A partir de l’estudi de les pràctiques de les festivitats als centres educatius, el projecte ha elaborat un recull de propostes de com contemplar la diversitat cultural a les festes escolars i com realitzar-les amb una perspectiva intercultural.
Finalment, s’ha donat a conèixer entre les AFA els criteris per a realitzar festes interculturals. El document resultant de la recerca sobre com
La jornada escolar a debat
Consulta l’informe complet (CATALÀ) Consulta el informe completo (CASTELLÀ)
El projecte s’inicia l’any 2021 amb la preparació d’una enquesta dirigida a famílies amb fills i filles en edat escolar i a professorat sobre els usos que fan dels seus temps en relació al centre educatiu. Aquesta consulta anomenada “La jornada escolar a debat” es realitza a través de la plataforma virtual Participa de l’aFFaC entre els mesos de gener i abril del 2022 a famílies, i entre els mesos de març i juny del 2022 a professorat. S’obtenen 2.162 respostes vàlides de famílies (85%
edDIT
Corporacions tecnològiques, plataformes educatives digitals
i garantia dels drets de la infància amb enfocament de gènere
Projecte de l’aFFaC, en associació amb el grup de recerca Esbrina de la Universitat de Barcelona (UB) i finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).
Esdeveniments relacionats:
El projecte edDIT investiga els usos d’aquestes plataformes digitals a les escoles i instituts públics. Es tracta d’una recerca d’especial rellevància, ja que és un dels primers