Lletres desafinades
El projecte Lletres Desafinades pretén crear un espai de reflexió on analitzar, en família i des d’una perspectiva de gènere, la música i les lletres de les cançons que escoltem.
En el desenvolupament d’aquest projecte hi han participat 5 famílies de diversos territoris de Catalunya, que han dut a terme una activitat d’anàlisi i reflexió d’algunes cançons, des de peces tradicionals fins a música contemporània en català, castellà i anglès. També ens han acompanyat 3 expertes i activistes que ens han ajudat a reflexionar sobre el paper de la música en la construcció social dels rols
Cinegènere en família
Aquest projecte es va iniciar l’any 2019 amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la diversitat sexual i de gènere en la comunitat educativa a través de la projecció de pel·lícules de temàtica LGTBIQ+.
El curs escolar 2020/21 es va reproduir la pel·lícula Carmen y Lola, un film centrat en la relació afectiva entre dues noies. Es van celebrar 10 sessions en diferents centres educatius de Catalunya, amb l’objectiu d’estendre el debat i la reflexió al llarg del territori. Algunes sessions es van treballar en línia per la irrupció de la pandèmia.
Celebrem la interculturalitat
Aquest projecte es va iniciar l’any 2020 a través d’una recerca a les AFA sobre quines festivitats s’estan celebrant actualment als centres educatius públics de la ciutat de Barcelona i en els quals participen les AFA. A partir de l’estudi de les pràctiques de les festivitats als centres educatius, el projecte ha elaborat un recull de propostes de com contemplar la diversitat cultural a les festes escolars i com realitzar-les amb una perspectiva intercultural.
Finalment, s’ha donat a conèixer entre les AFA els criteris per a realitzar festes interculturals. El document resultant de la recerca sobre com
La jornada escolar a debat
Consulta l’informe complet (CATALÀ) Consulta el informe completo (CASTELLÀ)
El projecte s’inicia l’any 2021 amb la preparació d’una enquesta dirigida a famílies amb fills i filles en edat escolar i a professorat sobre els usos que fan dels seus temps en relació al centre educatiu. Aquesta consulta anomenada “La jornada escolar a debat” es realitza a través de la plataforma virtual Participa de l’aFFaC entre els mesos de gener i abril del 2022 a famílies, i entre els mesos de març i juny del 2022 a professorat. S’obtenen 2.162 respostes vàlides de famílies (85%
edDIT
Corporacions tecnològiques, plataformes educatives digitals
i garantia dels drets de la infància amb enfocament de gènere
Projecte de l’aFFaC, en associació amb el grup de recerca Esbrina de la Universitat de Barcelona (UB) i finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).
Esdeveniments relacionats:
El projecte edDIT investiga els usos d’aquestes plataformes digitals a les escoles i instituts públics. Es tracta d’una recerca d’especial rellevància, ja que és un dels primers