Llars sense Fum
Projecte liderat per Unitat de Control del Tabac de l’Institut Català d’Oncologia (ICO)
Llars sense fum és un projecte impulsat per la Unitat de Control del Tabac de l’Institut Català d’Oncologia (ICO), amb la col·laboració de l’aFFaC.
El projecte “Llars sense fum” fa una recerca per ajudar a les famílies on hi ha una o més persones fumadores a tenir una llar lliure de fum de tabac per protegir la salut dels infants i de tota la família.
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
El projecte Llars sense
PRIMARY
Projecte liderat per RUIDO Photo i Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF)
Primary és un projecte impulsat per la RUIDO Photo i Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), amb la col·laboració de l’aFFaC.
El projecte desenvolupa accions de sensibilització (formacions, exposició fotogràfica i projecció documental) sobre la desforestació dels boscos tropicals primaris
dirigides a joves d’instituts de la ciutat de Barcelona.
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
Promoure un nou model cultural i educatiu envers l’emergència climàtica que tingui en compte la natura com a
Conte: La Quinoa Viatgera
Projecte liderat per Observatori DESCA.
La quinoa viatgera és un projecte impulsat per l’Observatori DESCA, amb la col·laboració de l’aFFaC.
Elaboració i publicació d’un conte infantil il·lustrat sobre el dret a la ciutat i la sobirania alimentària: en concret, que enforteixi les capacitats dels infants més petits en relació amb el consum alimentari crític i doni a conèixer les opcions sostenibles i de proximitat, en el marc de l’economia solidària i per una alimentació sostenible.
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
L’objectiu del conte és facilitar preguntes com
Coeducació Transformadora
Projecte liderat per la Plataforma Unitària contra les violències de gènere i Fundació Intered – Catalunya.
Coeducació transformadora és un projecte impulsat per la Plataforma unitària contra les violències de gènere, amb la col·laboració de l’aFFaC.
El programa treballa per generar entorns educatius lliures de violència masclista a través de la coeducació transformadora.
Inscriu-te a les Jornades Coeducatives per a Famílies!
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
L’objectiu d’aquest projecte és que els joves i les comunitats educatives siguin capaces de detectar episodis de
Vincles
Projecte liderat per Òmnium Cultural
Vincles és un projecte impulsat per Òmnium, amb la col·laboració de l’aFFaC i altres entitats d’arreu del territori, que té com a objectiu fomentar trobades setmanals entre persones catalanoparlants i famílies nouvingudes que volen aprendre i practicar català informalment, tot enfortint la comunitat en l’àmbit del centre educatiu.
Vincles vol arribar allà on no arriben les classes formals, potenciant l’ús quotidià i espontani del català mentre es creen vincles entre les famílies. Les trobades acostumen a organitzar-se entre 1 i 2 cops per
Suport a famílies nouvingudes
Amb el suport de:
Amb càrrec a l’assignació del 0,7% de l’IRPF.
Les famílies catalanes són diverses en origen, cultura, idioma i context socioeducatiu, entre d’altres. Part d’aquesta diversitat és gràcies a aquelles famílies que s’estableixen a Catalunya provinents d’altres països. Per això és important que, tant des del centre educatiu com des de l’AFA, siguem capaces de treballar de forma coordinada per acompanyar a aquestes famílies en l’escolarització dels seus fills, filles i altres menors a càrrec.
Guia breu sobre el sistema
Verificat contra l’odi a Internet
Aquest projecte d’aFFaC amb Verificat sensibilitza als i les adolescents de la ciutat de Barcelona contra els discursos d’odi i la discriminació a Internet a través de càpsules digitals de fact-checking d’aquests discursos d’odi a Internet i a les xarxes socials contra determinats col·lectius discriminats per raó de gènere, orientació sexual, edat, ètnia o origen, pensament, religió, condició socioeconòmica i/o qualsevol altra circumstància personal.
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
L’objectiu general del projecte és sensibilitzar i capacitar a
Veus Infants: el dret a l’educació explicat pels infants i joves
Vídeo llançat el 10 de desembre en el marc del Dia Internacional dels Drets Humans per recordar que no poden defensar els Drets Humans sense protegir el dret a l’educació.
Perquè quan garantim aquest dret estem garantint un futur i una vida digna per a tots els infants i joves.
VEU i BOT! (SPITEC)
El projecte VEU i BOT! (SPITEC) -amb títol original Student participation as an integrated tool in emergency contexts (SPITEC)– és una intervenció liderada per l’aFFaC amb el suport de la Comissió Europea (UE) en el programa CERV-2021-CHILD.
El projecte té l’objectiu d’atendre les necessitats i propostes dels nens, nenes i adolescents en l’àmbit educatiu per a generar espais o eines de participació escolar que puguin ser utilitzats en contextos d’emergència, com el viscut durant la pandèmia de la COVID-19. D’aquesta manera, el projecte contribueix a protegir el dret a la participació de nens, nenes i adolescents, prestant
Banc de recursos infància i joventut trans*
Aquest és un banc de recursos que neix a partir de la “Jornada Primavera aFFaC: Cinegènere infància i joventut trans”. Durant la jornada, diverses famílies van demanar a l’aFFaC un repositori centralitzat on trobar diferents recursos sobre infància i joventut trans*.
**Aquest és un banc de recursos viu, per tant, s’anirà actualitzant. Sentiu-vos lliures d’enviar-nos qualsevol recomanació: [email protected]!
Amb el suport de:
Tallers comunitaris per a AFA d’escoles bressol
Aquest projecte consisteix en l’organització i realització, amb perspectiva comunitària, de tallers d’estimulació musical per a infants de fins a 3 anys escolaritzats en les escoles bressol de la ciutat de Barcelona, més enllà del temps escolar. Els tallers utilitzen una metodologia creativa i innovadora per tal de despertar la curiositat i l’interès de l’infant per experimentar. Les activitats es duen a terme preferentment en un centre cívic del barri per promoure l’arrelament i el treball en xarxa de l’entorn més proper i generar sinergies amb la resta d’agents del teixit associatiu i educatiu.
Aquest projecte es desenvolupa amb la
Trencant mites
Tallers intergeneracionals d’art urbà als instituts
El projecte consisteix en donar a conèixer l’art urbà entre el públic adult, concretament entre les famílies d’alumnes d’instituts de secundària de la ciutat de Barcelona, participen conjuntament amb els seus fills i filles en processos de creació d’art urbà dignificant espais dels instituts dels barris on viuen.
Concretament, el projcecte consisteix en fer tallers de grafitis als instituts de secundària de la ciutat, dirigit a alumnes i famílies d’alumnes de secundària en horari no lectiu per dignificar algun espai del centre, amb la participació activa de les











