Vincles
Projecte liderat per Òmnium Cultural
Vincles és un projecte impulsat per Òmnium, amb la col·laboració de l’aFFaC i altres entitats d’arreu del territori, que té com a objectiu fomentar trobades setmanals entre persones catalanoparlants i famílies nouvingudes que volen aprendre i practicar català informalment, tot enfortint la comunitat en l’àmbit del centre educatiu.
Vincles vol arribar allà on no arriben les classes formals, potenciant l’ús quotidià i espontani del català mentre es creen vincles entre les famílies. Les trobades acostumen a organitzar-se entre 1 i 2 cops per
Suport a famílies nouvingudes
Amb el suport de:
Amb càrrec a l’assignació del 0,7% de l’IRPF.
Les famílies catalanes són diverses en origen, cultura, idioma i context socioeducatiu, entre d’altres. Part d’aquesta diversitat és gràcies a aquelles famílies que s’estableixen a Catalunya provinents d’altres països. Per això és important que, tant des del centre educatiu com des de l’AFA, siguem capaces de treballar de forma coordinada per acompanyar a aquestes famílies en l’escolarització dels seus fills, filles i altres menors a càrrec.
Guia breu sobre el sistema
Verificat contra l’odi a Internet
Aquest projecte d’aFFaC amb Verificat sensibilitza als i les adolescents de la ciutat de Barcelona contra els discursos d’odi i la discriminació a Internet a través de càpsules digitals de fact-checking d’aquests discursos d’odi a Internet i a les xarxes socials contra determinats col·lectius discriminats per raó de gènere, orientació sexual, edat, ètnia o origen, pensament, religió, condició socioeconòmica i/o qualsevol altra circumstància personal.
Fitxa del projecte
Quin és l’objectiu del projecte?
L’objectiu general del projecte és sensibilitzar i capacitar a
Veus Infants: el dret a l’educació explicat pels infants i joves
Vídeo llançat el 10 de desembre en el marc del Dia Internacional dels Drets Humans per recordar que no poden defensar els Drets Humans sense protegir el dret a l’educació.
Perquè quan garantim aquest dret estem garantint un futur i una vida digna per a tots els infants i joves.
VEU i BOT! (SPITEC)
El projecte VEU i BOT! (SPITEC) -amb títol original Student participation as an integrated tool in emergency contexts (SPITEC)– és una intervenció liderada per l’aFFaC amb el suport de la Comissió Europea (UE) en el programa CERV-2021-CHILD.
El projecte té l’objectiu d’atendre les necessitats i propostes dels nens, nenes i adolescents en l’àmbit educatiu per a generar espais o eines de participació escolar que puguin ser utilitzats en contextos d’emergència, com el viscut durant la pandèmia de la COVID-19. D’aquesta manera, el projecte contribueix a protegir el dret a la participació de nens, nenes i adolescents, prestant
Banc de recursos infància i joventut trans*
Aquest és un banc de recursos que neix a partir de la “Jornada Primavera aFFaC: Cinegènere infància i joventut trans”. Durant la jornada, diverses famílies van demanar a l’aFFaC un repositori centralitzat on trobar diferents recursos sobre infància i joventut trans*.
**Aquest és un banc de recursos viu, per tant, s’anirà actualitzant. Sentiu-vos lliures d’enviar-nos qualsevol recomanació: [email protected]!
Amb el suport de:
Tallers comunitaris per a AFA d’escoles bressol
Aquest projecte consisteix en l’organització i realització, amb perspectiva comunitària, de tallers d’estimulació musical per a infants de fins a 3 anys escolaritzats en les escoles bressol de la ciutat de Barcelona, més enllà del temps escolar. Els tallers utilitzen una metodologia creativa i innovadora per tal de despertar la curiositat i l’interès de l’infant per experimentar. Les activitats es duen a terme preferentment en un centre cívic del barri per promoure l’arrelament i el treball en xarxa de l’entorn més proper i generar sinergies amb la resta d’agents del teixit associatiu i educatiu.
Aquest projecte es desenvolupa amb la
Trencant mites
Tallers intergeneracionals d’art urbà als instituts
El projecte consisteix en donar a conèixer l’art urbà entre el públic adult, concretament entre les famílies d’alumnes d’instituts de secundària de la ciutat de Barcelona, participen conjuntament amb els seus fills i filles en processos de creació d’art urbà dignificant espais dels instituts dels barris on viuen.
Concretament, el projcecte consisteix en fer tallers de grafitis als instituts de secundària de la ciutat, dirigit a alumnes i famílies d’alumnes de secundària en horari no lectiu per dignificar algun espai del centre, amb la participació activa de les
Enlila’t
El projecte “Enlila’t. ReGENEREm les AFA” parteix d’una necessitat reconeguda per les AFA per avançar en el seu procés de transformació en clau feminista i poder esdevenir agents transformadors de la comunitat educativa en defensa de la paritat de gènere i l’educació feminista. Durant el curs 2020/21 el projecte va treballar amb diferents AFA amb comissions de gènere ja existents de tota Catalunya la redacció d’una guia sobre com crear comissions de gènere mixtes als centres educatius.(Aquesta guia està disponible al web de l’aFFaC per a qualsevol AFA interessada en promoure aquestes comissions de treball en defensa
Tallers de fotografia crítica
Migracions i cultura de pau amb famílies
Aquest projecte presenta un recurs educatiu per a sensibilitzar a les famílies dels centres educatius públics de Catalunya sobre les migracions sud-nord amb l’objectiu de treballar l’articulació de la convivència entre diferents cultures dins les comunitats educatives.
Es tracta d’un taller de sensibilització vinculat al projecte de fotografia narrativa realitzat per RUIDO Photo, sota el títol The Backway, que mostra la ruta migratòria que va des de l’Àfrica occidental fins al mediterrani central, de les persones que transiten per arribar a Europa. The Backway és una iniciativa de RUIDO Photo
Tothom a l’AFA
Tothom l’AFA és un projecte que porta més d’una dècada fomentant la participació de les famílies d’orígens diversos al sistema educatiu català.
Aquest projecte inclou activitats interculturals de formació, gestió i coordinació, entre d’altres, que ofereixen orientacions i recursos per tal d’enfortir les AFA i potenciar la participació de totes les famílies del centre, especialment en contextos amb una diversitat cultural molt marcada.
Els Tothom a l’AFA s’ofereixen a alguns centres i AFA prèviament seleccionades, normalment amb un alt percentatge de famílies de procedències diverses i amb ganes d’explorar i treballar, des d’una perspectiva intercultural, la participació de totes
Abandonament Escolar Prematur (AEP)
Famílies agents en la prevenció
Segons la Generalitat, l’expressió abandonament prematur dels estudis es refereix a les persones d’entre 18 i 24 anys que compleixen les condicions següents: en primer lloc, el nivell més alt d’educació o formació que han assolit és la primera etapa de l’educació secundària i, en segon lloc, han declarat que no han rebut cap educació o formació en les quatre setmanes precedents a l’entrevista.
L’aFFaC porta anys alertant que Catalunya és el territori de la Unió Europea amb una major taxa d’abandonament escolar prematur. En aquest context, l’aFFaC inicia el