Presentació

Aquest curs 2018-2019, la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) inaugura el 1er Curs Anual de la FaPaC, que oferirem una vegada a l’any amb l’objectiu d’actuar com a agent de formació sobre grans temes que afecten directament a la qualitat de l’educació pública i que s’integren en el treball constant que la federació desenvolupa en defensa de l’educació pública a Catalunya.

Aquesta primera edició del Curs Anual de la FaPaC pretén aprofundir sobre “L’educació inclusiva”, ja que entenem que no es pot parlar del dret fonamental a l’educació -universal i gratuïta- si el sistema educatiu públic no és inclusiu. A més, des de la FaPaC sabem que la diversitat és un valor fonamental de desenvolupament i progrés humà que ha d’estar integrat dins el nostre sistema educatiu, des d’una perspectiva que no faci diferència entre uns “nosaltres” i uns “ells”. Apostar per l’educació inclusiva vol dir treballar per una educació crítica, democràtica i innovadora.

Entre altres qüestions, aquest 1er Curs parteix de la necessitat d’estudiar i comprendre:

  • L’educació inclusiva com a mitjà de transformació i justícia social.
  • Com construïm centres i aules inclusives: una visió més pràctica de l’educació inclusiva.
  • Diferents perspectives de l’educació inclusiva: capacitats,interculturalitat i feminisme.
  • L’educació inclusiva des d’una perspectiva de drets.

El curs es desenvoluparà durant quatre dies (dimarts 5 i 12 de març, i dijous 7 i 14 de març), en quatre sessions diferenciades per blocs temàtics i sempre en la franja horària de 17.30 a 20.30h. L’espai on es faran totes les formacions del curs serà al Centre Cívic de la Lleialtat Santsenca, al barri de Sants de Barcelona (Carrer d’Olzinelles, 31).

Les diferents formacions del curs les impartiran persones referents en l’estudi i pràctica de l’educació inclusiva, arribades de diferents punts de l’Estat espanyol. Hi participaran persones expertes i estudioses com F. Javier Murillo (Doctor en Ciències de l’Educació, Professor titular a la UAM i Coordinador del grup d’investigació “Canvi escolar per a la Justícia Social”), Cecilia Simón Rueda (Doctora en Psicologia, Professora titular del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a la UAM), Mirta Lojo (Psicopedagoga, Doctora en Ciències de l’Educació i experta en coeducació i gènere), o Gerardo Echeita (Professor titular a la UAM, especialista en l’anàlisi de polítiques i pràctiques educatives sobre educació inclusiva), entre molts altres.

Cada una de les sessions del curs es podrà seguir i comentar en directe per streaming i també a través de Twitter amb el hashtag #CursAnualFaPaC