El Departament d’Educació retira els recursos addicionals a 69 centres que el curs passat tenien la categoria de màxima complexitat
El nou mètode de catalogació respon a criteris purament economicistes i no dona resposta a les necessitats reals del sistema educatiu
El Departament d’Educació modifica el sistema que utilitza per assignar la categoria de Centre Màxima Complexitat i deixa 69 centres sense els recursos addicionals que tenia el curs passat. L’objectiu d’aquesta catalogació és, en principi, incrementar els recursos per aquells centres que presenten més dificultat a l’hora de dur a terme la tasca educativa com a conseqüència de la complexitat social, cultural i econòmica de l’alumnat i les seves famílies.
Aquesta modificació en el sistema de catalogació dels centres en funció de la seva complexitat ha afectat de manera desigual al territori. Els més afectats per aquesta redistribució són Barcelona ciutat (hi ha 15 centres que perden la categoria i només l’obtenen de nou 2 centres), Baix Llobregat (en perd 14 i n’obté 1) i Girona (en perd 11 i n’obté 7).
Així doncs, tot i que es podria considerar que el nombre de CMC és molt similar al del curs passat, la realitat és que hi ha 69 centres educatius que aquest any deixaran de rebre ajuts addicionals per fer front a la complexitat social, cultural i econòmica amb la que conviuen.
Finalment des de l’aFFaC ens preocupa que aquesta reducció de recursos no obeeix a una millora de la situació d’aquests centres, sinó a una modificació en la distribució de la partida econòmica. Reiterem que cal reforçar els centres educatius amb tots els recursos necessaris per compensar els efectes de la covid-19 i per avançar cap a la garantia del dret a l’educació en condicions d’igualtat, equitat i no discriminació.
Consulta el comunicat sencer en aquest document.