Experiències, valoracions i propostes

L’aFFaC presenta  Alumnat i Jornada Escolar: Experiències, valoracions i propostes, la segona fase de l’estudi d’investigació sobre les jornades escolars. Aquest estudi, subvencionat pel Departament d’Igualtat i Feminismes, aprofundeix en l’anàlisi de la jornada escolar des de la perspectiva de l’alumnat, amb l’objectiu d’escoltar-lo i entendre com els infants i adolescents viuen i perceben els horaris escolars actuals. En aquest sentit, si s’aborden fenòmens relatius a aquestes etapes educatives, els infants i adolescents tenen un rol central i el dret a participar d’aquells espais i processos que els afecten directament, sigui amb l’objectiu de generar o modificar polítiques educatives o amb la finalitat de realitzar un bon diagnòstic.

Podeu consultar l’informe en català i castellà, com també els annexos metodològics de l’estudi.

A més, podeu trobar tota  la informació sobre la primera fase de l’estudi d’investigació sobre les jornades escolars aquí: La Jornada Escolar a debat: Més enllà del binomi partida-contínua.

Informe

Fitxa del projecte

Quin és l’objectiu del recerca?

Contrastar les valoracions, significats i propostes dels infants i adolescents de l’últim cicle de primària i de l’ESO sobre la jornada escolar dels centres públics de Catalunya, a partir de l’anàlisi de la seva rutina diària tant dins com fora del centre educatiu, amb una metodologia mixta i considerant els punts crítics identificats en la primera fase de la investigació de l’aFFaC.

Qui ha participat?

Alumnat de l’últim cicle de primària (5è i 6è) i de la secundària obligatòria d’una mostra de centres públics de Catalunya.

Les eines metodològiques s’han dissenyat i adaptat a l’edat dels més de 570 infants i adolescents participants, vetllant perquè les dades i aportacions recollides reflecteixin amb precisió les percepcions dels diferents grups d’edat.

Quan es va iniciar el projecte?

  1. Aquesta fase de l’estudi es va iniciar l’any 2023.

Quin impacte tindrà?

Alumnat i Jornada Escolar pretén aportar informació rellevant per al debat i la presa de decisions sobre les jornades escolars, incorporant una veu que tendeix a no ser integrada: la d’infants i adolescents.

Amb la col·laboració de:

Les AFA federades i els equips directius dels centres públics de Catalunya
Grup de Recerca en Educació Intercultural de la Universitat de Barcelona

Amb el finançament de: