Uns dies abans del curs rebràs al teu correu electrònic
les claus d’accés i les instruccions per seguir el curs.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

 

🙋 Assistència: com en edicions anteriors, el curs es podrà seguir presencialment (amb les restriccions d’aforament vigents al moment del curs) i per streaming.

📍 Lloc: Lleialtat Santsenca (Carrer d’Olzinelles, 31, Barcelona).

📅 Dates: 9, 11, 16, 18, 23, i 25 de març de 2021.

🕟 Horari: de 17:30h a 20:30h.

🎫 Preus

Preu general: 90€
Membres d’AFA federades a l’aFFaC: gratuït
Persones jubilades, a l’atur, estudiants, famílies nombroses, monomarentals o monoparentals: 25€ (es demanarà documentació acreditativa).

📜 Les persones inscrites que segueixin més del 80% del curs obtindran un certificat d’assistència reconegut per l’Institut de Desenvolupament Professional de la UB. 

AMB EL PATROCINI DE:

 

AMB LA COL·LABORACIÓ DE:

 

PRESENTACIÓ

Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) inaugurem el nostre 3r Curs Anual, que aquest any abordarà la Segregació escolar des d’una perspectiva transversal i crítica.

Un any més, l’aFFaC ofereix un espai formatiu que posa a disposició de tota la comunitat educativa (equips docents, equips directius, educadores, psicòlogues, pedagogues, integradores, estudiants d’educació, famílies, voluntàries i altres agents) un seguit de recursos i eines per ampliar i compartir coneixements.

DESTINATÀRIES

El 3r Curs Anual aFFaC s’adreça, principalment, a:

  • Professorat i equips directius de centres educatius.
  • Personal d’educació especialitzada (pedagogues, psicòlogues, educadores i integradores socials, logopedes…).
  • Estudiants d’educació, psicologia, sociologia, antropologia, ciències polítiques, etc.
  • Famílies i altres agents de la comunitat educativa.
  • Qualsevol persona interessada en la temàtica.

PROFESSORAT

En l’edició d’aquest 2021, la federació vol aprofundir en les causes, conseqüències i eines per combatre la Segregació escolar de la mà d’expertes en economia, dret, filosofia, sociologia, antropologia i altres disciplines acadèmiques des de les quals analitzarem aquesta problemàtica. L’equip docent que impartirà aquest curs està format per:

  • Natàlia Allué, Tècnica en Intervenció Social de l’Escola Collaso i Gil de Barcelona.
  • Borja Barragué, Doctor en Dret i llicenciat en Ciències Polítiques. Professor de Filosofia del Dret (Universidad Nacional de Educación a Distancia).
  • Xavier Bonal, Catedràtic de Sociologia (Universitat Autònoma de Barcelona) i Professor d’Educació i Desenvolupament Internacional (University of Amsterdam).
  • Lluís Espunya, Psicòleg, pedagog i logopeda. Assessor de l’EAP Gironès.
  • Álvaro Ferrer. Llicenciat en Ciències Polítiques (Universidad de Murcia). Postgrau en Relacions Internacionals i Investigació Social. Especialista en equitat educativa de Save the Children.
  • Gerard Ferrer-Esteban, Doctor en Sociologia i Pedagog. Investigador del projecte Reformed (Universitat Autònoma de Barcelona) sobre els efectes de les polítiques d’autonomia de centres i de rendició de comptes.
  • Pilar Figueras, Directora de l’Institut Salvador Sunyer (Salt, Girona). Llicenciada en Filosofia i màster en Literatura Hispànica (University of Illinois).
  • Lidón Gasull, Directora de l’aFFaC i Advocada en Drets Humans.
  • Marga León, Professora de Ciència Política (Universitat Autònoma de Barcelona). Investigadora en política pública i reforma de l’estat del benestar.
  • Cynthia Martínez, Doctora en Educació i Investigadora de la Càtedra UNESCO en Educació per a la Justícia Social (Universidad Autónoma de Madrid). 
  • Javier Murillo, Doctor en Ciències de l’Educació i Professor Titular del Departament de Didàctica i Teoria de l’Educació (Universidad Autónoma de Madrid).
  • Carmen Rodríguez, Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació i Professora Titular en Didàctica i Organització Escolar (Universidad de Málaga).
  • Teresa Tapada, Doctora i Professora d’Antropologia (Universitat Autònoma de Barcelona) i Investigadora en antropologia urbana i de l’espai construït.
  • Laura Tolosa, Directora de l’Escola Collaso i Gil (Barcelona).

PROGRAMA

Aquesta 3a edició del Curs Anual aFFaC es desenvoluparà al voltant de 6 grans temes:

9 de març, de 17:30h a 20:30h
Primera sessió: La segregació escolar: causa, conseqüència o perpetuació de la desigualtat material?
, a càrrec de Borja Barragué i Marga León.

11 de març, de 17:30h a 20:30h
Segona sessió: Titularitat pública-privada i elecció de centre: causes de la segregació escolar, a càrrec de Javier Murillo i Xavier Bonal.

16 de març, de 17:30h a 20:30h
T
ercera sessió: Conseqüències socials i econòmiques de la desigualtat educativa, a càrrec de Cynthia Martínez i Álvaro Ferrer.

18 de març, de 17:30h a 20:30h
Quarta sessió: Altres factors de desigualtats educatives: des de la competència entre centres a la segregació residencial, a càrrec de Gerard Ferrer-Esteban i Teresa Tapada.

23 de març, de 17:30h a 20:30h
Cinquena sessió: Eines per combatre la segregació escolar, a càrrec de Carmen Rodríguez i Lidón Gasull.

25 de març, de 17:30h a 20:30h
Sisena sessió: L’experiència dels professionals en centres segregats: obstacles i propostes, taula d’experiències amb Laura Tolosa i Pilar Figueras.

RECONEIXEMENT

El 3r Curs Anual de l’aFFaC compta amb el reconeixement de dos organismes diferents:

1. IDP-ICE (Universitat de Barcelona): un reconeixement que té els mateixos efectes per al professorat que les activitats incloses en el Pla de formació permanent del Departament d’Educació.

El certificat d’aquests cursos s’incorpora directament a l’expedient de formació de cada professor/a (XTEC) i es pot utilitzar com a acreditació per participar en els diferents concursos o convocatòries del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, amb els termes que indici cada convocatòria.

Per tal d’obtenir el reconeixement de l’ICE és necessari assistir, com a mínim, al 80% de les classes

2. Departament d’Educació: els i les docents poden optar a sol·licitar el reconeixement de formació per al professorat del Departament d’Educació. Per obtenir aquest reconeixement, les assistents hauran de seguir una avaluació continuada que consistirà en:
1) Una enquesta inicial
2) Un qüestionari al final de cada tema
3) L’elaboració d’un treball final

INSCRIPCIONS TANCADES