Adolescència, persona, entorn i suports
En aquest taller indagarem en els següents punts:
- Què és el TEA, com es manifesta i què podem fer per acompanyar de la millor manera possible en aquesta etapa
- Estratègies a l’aula (com organitzar-se, com gestionar certes conductes, com estructurar hores més lliures – com l’hora del pati)
- Manifestacions del TEA en l’adolescència i impacte en la salut mental (especial atenció en les noies)
- Assetjament escolar: sensibilització i prevenció
- Estratègies fora de l’aula: com poden les famílies dels companys i companyes acompanyar les famílies de l’adolescent amb TEA
D’altra banda, els objectius del taller són:
- Trencar mites i estereotips sobre l’autisme
- Parlar de l’autisme des d’un llenguatge respectuós i inclusiu
- Oferir eines per tal d’entendre millor la condició i poder millorar l’entorn de l’adolescent amb autisme i la seva família
- Prevenir situacions que poden tenir conseqüències greus en la salut mental de l’adolescent tan en el present com en el futur
📅 Dia: 19 d’octubre
⏰ Hora: 18:30h
👥 Destinatàries: Famílies amb filles i fills a secundària
💶 Preu: gratuït
🚪 Aforament màxim: 100 assistents
A càrrec de Marta Campo, directora tècnica de la Federació Catalana d’Autisme.
Amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, amb càrrec a l’assignació del 0,7% de l’IRPF: