Famílies, sortim al carrer per defensar una educació pública inclusiva, equitativa i de qualitat per a tot l’alumnat
Aquest 15 de novembre, les famílies i les AFA ens sumem a la mobilització unitària per reivindicar una educació pública inclusiva, equitativa i de qualitat, on tot l’alumnat pugui aprendre i participar plenament:
- Reforçar la xarxa pública com a columna vertebral de l’escolarització universal i assolir l’objectiu pressupostari fixat per la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).
- Revisar els concerts educatius i reduir la despesa pública ineficient derivada de places sobrants a la privada concertada, redistribuint recursos cap a zones amb dèficit de places públiques o amb alta concentració d’alumnat vulnerable.
- Desplegar de forma immediata i integral el Decret d’Educació Inclusiva, recuperant i ampliant els perfils professionals especialitzats suprimits aquest curs.
- Planificar de manera anticipada i participada els recursos humans i materials, assegurant una escolarització inclusiva de qualitat.
- Combatre la segregació escolar i avançar cap a un sistema educatiu que garanteixi oportunitats reals per a tot l’alumnat, especialment aquells en situació de vulnerabilitat social i econòmica.
Les dades mostren que la pobresa, la desigualtat i la manca d’inversió influeixen directament en el rendiment acadèmic, en la continuïtat educativa i en les oportunitats vitals. Sense polítiques educatives i socials que afrontin aquestes problemàtiques, qualsevol mesura educativa serà insuficient i poc eficaç.
És moment de mirar cap endavant i transformar el sistema educatiu, garantint una planificació adequada dels recursos, reforçant la xarxa pública, desplegant una escola inclusiva i combatent la segregació escolar, posant al centre l’alumnat, la seva diversitat i la qualitat educativa.
Per tot això, des de l’aFFaC fem una crida a totes les famílies i a la comunitat educativa a participar en la mobilització i a defensar un model d’escola pública forta, justa, inclusiva i al servei de tothom.
Your Content Goes Here

