Descripción del proyecto

L’estudi sobre la contribució econòmica de les famílies al sistema educatiu públic respon a la voluntat d’esbrinar si s’està produint un cofinançament del sistema d’educació pública, fer paleses les possibles conseqüències que se’n puguin derivar i conèixer la transparència de recursos privats al sector públic per poder analitzar la manca d’inversió del Departament d’Educació.
A més d’un possible copagament per part de les famílies, també permet observar si realment s’està produint una tendència cap a un major grau de desigualtat entre els centres educatius públics com a conseqüència d’un factor econòmic. És a dir, aquelles AMPA/AFA que pertanyen a centres educatius on les famílies disposen d’una certa estabilitat econòmica contribueixen a millorar la qualitat i el rendiment del centre educatiu en detriment d’aquells altres on el gruix de les famílies disposen de menys recursos econòmics: allà on els recursos de les escoles no arriben, són les famílies les que col·laboren econòmicament per mantenir les condicions anteriors.