|
|
Publiquem 'Participació a l'Origen',
el darrer informe de l'aFFaC
|
|
|
|
Famílies, AFA, equips educatius i membres de la comunitat educativa!
|
Avui commemorem el Dia Internacional de les Persones Migrades amb una gran notícia... 🥁
|
Amb molta il·lusió, presentem 'Participació a l’Origen', un estudi qualitatiu que examina les barreres estructurals i socials que dificulten la participació de les famílies migrades en els centres educatius a Catalunya i elabora propostes per fer-hi front.
|
|
|
|
L'estudi busca entendre quines són les formes i experiències de participació de les famílies de quatre comunitats migrades —marroquina, romanesa, pakistanesa i senegalesa— als centres educatius catalans, i les diferències entre els seus països d’origen i Catalunya.
|
'Participació a l’Origen' és una aproximació que, des de l’aFFaC, considerem necessària per generar coneixement sobre pràctiques i concepcions de participació de les famílies migrades, per tal que els diferents membres de la comunitat educativa puguin identificar quines són aquestes barreres i desenvolupar estratègies per a combatre-les.
|
|
|
|
|
|
|
|
Juntament amb l'estudi complet, hem elaborat un resum il·lustrat amb les principals barreres detectades i propostes d'estratègies per a facilitar la participació i inclusió de famílies migrades en els centres educatius. El document està traduït a 8 idiomes diferents: català, castellà, anglès, francès, romanès, àrab, urdú i wòlof. Els trobareu disponibles a la pàgina web del projecte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Si no desitges rebre més informacions nostres pots donar-te de baixa d'aquest butlletí.
|
|
|
|
|