|
|
No oblideu compartir aquest contingut amb totes les famílies!
|
|
|
|
Dia Escolar per la Noviolència i la Pau: recursos per parlar de conflictes i pau amb infants i adolescents
|
|
|
|
“De la gent anònima, de la gent soferta, de la gent explotada vaig aprendre que la pau és fonamental, indispensable. Però la pau implica lluitar-hi. La pau creix i s’enforteix en i per la superació de realitats socials perverses. La pau es construeix en la construcció incessant de la justícia social. Per això no crec en cap esforç, per més que s’autoanomeni ‘educació per a la pau’, que en lloc de revelar les injustícies del món, les torni opaques i intenti miopitzar les seves víctimes.”
|
|
|
El pròxim dimarts, 30 de gener, es celebra el Dia Escolar per la Noviolència i la Pau. Des de l'aFFaC us portem un munt de recursos per parlar de conflictes, pau i noviolència amb infants i adolescents:
|
|
|
|
🧰 PARLAR DE CONFLICTES, PAU I NOVIOLÈNCIA AMB INFANTS I ADOLESCENTS
|
|
|
|
UNICEF: COM PARLAR AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES SOBRE CONFLICTES ARMATS
|
|
|
Quan el conflicte o la guerra són els titulars, pot causar sentiments com la por, la tristesa, la ira i l’ansietat allà on visquis. Els infants sempre busquen en els seus pares i en les seves mares una sensació de seguretat, més encara en temps de crisi. UNICEF ofereix alguns consells sobre com abordar la conversa amb els infants i adolescents per proporcionar-los suport i consol davant situacions de conflicte presents als mitjans.
|
|
|
GUIA PEDAGÒGICA PER AL DIÀLEG CONTROVERTIT A L'AULA
|
|
|
Aquesta guia té per objectiu principal aportar eines al professorat per animar-lo a dinamitzar diàlegs controvertits a l’aula. Neix de la necessitat de conviure en la diversitat de persones, col·lectius i punts de vista que conformen la societat catalana contemporània.
|
|
|
FUNDIPAU: RECURSOS DIDÀCTIC SOBRE LA NOVIOLÈNCIA
|
|
|
|
La maleta educativa de FundiPau ofereix recursos per a la promoció de la cultura de la pau a les entitats educatives.
|
|
|
RECURSOS DIDÀCTIC SOBRE LA NOVIOLÈNCIA
|
|
|
El projecte va dirigit a tota persona o col·lectiu interessat en la noviolència com a mecanisme per a la resolució de conflictes. En especial, s'adreça a entitats dedicades a l'àmbit de la Justícia Global i la Pau i a educadores provinents del món educatiu, tant formal com no formal. L'objectiu principal és donar-los eines i recursos amb què puguin dinamitzar sessions i activitats de formació per tal d'afrontar i transformar els conflictes des de la perspectiva noviolenta.
|
|
|
|
|
|
|
Cécile Barbeito i Marina Caireta, de Escola de Cultura de Pau
|
|
|
"Qualsevol situació, per difícil que sigui, pot ser font d’aprenentatges, positius o negatius i des de l’àmbit educatiu cal saber orientar-ho perquè siguin positius. En aquest cas tan dramàtic del conflicte armat a Ucraïna, l’oportunitat pot ser reafirmar-nos en el compromís amb la pau. La difícil situació que la guerra ens planteja per educar en habilitats de pau, en el dia a dia."
|
|
Georgina Casas, Experta en educació de l'Eix d'Educació de Lafede.cat
|
|
|
|
|
"Mobilitzar la comunitat educativa contra les injustícies és un símptoma de qualitat del sistema. Contribuir a les accions socials que demanen l’aturada de la violència armada, inclòs el bombardeig de centres escolars, educa infants i joves sobre la necessitat de reconèixer-se com a agents de canvi social, capaços de contribuir col·lectivament a la transformació de la nostra societat."
|
|
|
|
|
|
|
Si vols posar el teu granet de sorra per construir un món de justícia social i pau, t'animem a participar a les activitats que s'organitzin al teu barri, poble o ciutat. Des de clubs de lectura, fins a manifestacions pacífiques, passant per jocs per infants, xerrades, cinefòrums... Si no saps per on començar, aquí t'oferim algunes propostes:
|
|
|
|
CLUB DE LECTURA SOBRE PAU PER A FAMÍLIES D'ALUMNES I PROFESSORAT
|
|
|
L’ICIP, l’associació Famílies per la Pau, l’aFFaC i la llibreria La Impossible organitzen un club de lectura amb dues sessions sobre pau per a famílies d’alumnes i professorat. En la primera cita, 6 de març, es parlarà del llibre Papers de pau, d’Arcadi Oliveres. La segona , 27 de maig, estarà dedicada al llibre Jo sé per què canta l’ocell engabiat, de Maya Angelou.
|
|
|
CLUB DE LECTURA SOBRE PAU PER A FAMÍLIES D'ALUMNES I PROFESSORAT
|
|
|
Reflexionarem sobre l'ocupació i la memòria col·lectiva a través de la visualització de l'animació cinematogràfica Memòria de la Terra de la Samira Badran, del folklore i els contes populars palestins amb el treball artístic de la Jumana Emil Abboud, i sobre l'artivisme com a eina de mobilització social amb les experiències de la Chantal Vizcaino com a cronista gràfica.
|
|
|
|
|
|
UN LLIBRE: ARCADI AL PAÍS DE LES OLIVERES, BERNAT O. I MAR V.
|
|
|
Aquesta és la història d’un dia a la vida d’Arcadi Oliveres, un home que feia camí cap a la recerca d’un món millor i més just.
|
Acompanya’l allà on va per construir aquest món sense pobresa, més lliure, sense guerres i on es respecta la natura i els fruits que ens dona la terra.
|
|
|
UNA CANÇÓ: PODRIES, ROBA ESTESA (versió d'un poema de Joana Raspall)
|
|
|
Si haguessis nascut en una altra terra, podries ser blanc, podries ser negre. Un altre país fora casa teva i diries sí en una altra llengua.
|
T'hauries criat d'una altra manera, més bona, potser més dolenta. Tindries més sort o potser més pega, tindries amics i jocs d'una altra mena.
|
|
|
|
|
|
|
Si no desitges rebre més informacions nostres pots donar-te de baixa d'aquest butlletí.
|
|
|
|
|